Numer: 06/2014 Str. 23
Autorzy: Piotr Chudzik , Andrzej Dębowski , Tomasz Kolasa , Daniel Lewandowski , Przemysław Łukasiak , Rafał Nowak :
Tytuł: Trakcyjny napęd grupowy zasilany z falownika, pracującego z obniżoną częstotliwością przełączeń
Streszczenie: W artykule przedstawiono koncepcję algorytmu sterowania dla grupowego napędu trakcyjnego składającego się z dwóch klatkowych silników indukcyjnych zasilanych ze wspólnego falownika, mogącego pracować z obniżoną częstotliwością przełączeń i wyniki badań jego fizycznego modelu laboratoryjnego. Badania przeprowadzono na specjalnie zbudowanym stanowisku pozwalającym odtworzyć w warunkach laboratoryjnych rzeczywisty charakter zjawisk towarzyszących przejazdowi kół pojazdu szynowego przez połączenia torowisk, wiążących się z raptowną zmianą prędkości kątowej kół należących do tego samego napędu grupowego.
Słowa kluczowe: asynchroniczny napęd grupowy, mieszane sterowanie wektorowo-skalarne, ulepszona regulacja prądu, niska częstotliwość przełączeń.
Numer DOI: 10.12915/pe.2014.06.5