Numer: 09/2024 Str. 39
Autorzy: Dr.G.Sree Lakshmi , Dr.E. Sreeshobha , Malladi Swarupa , Vinodh Pandraka :
Tytuł: Dwukierunkowy przetwornik DC-DC i sterownik logiki rozmytej oparty na silniku reluktancyjnym z przełączaną modulacją do zastosowań w pojazdach elektrycznych
Streszczenie: Praca ta dotyczy wydajności silników reluktancyjnych z przełączaniem dla pojazdów elektrycznych, które są napędzane przez dwukierunkowy przetwornik DC-DC. Silniki SRM stają się coraz bardziej pożądane do zastosowań w pojazdach elektrycznych ze względu na ich lepsze charakterystyki prędkości i mocy, stabilną strukturę, niskie koszty produkcji, brak magnesów trwałych, wytrzymałość i zdolność do tolerancji błędów. Przetwornica DC-DC z pracą w dwóch kierunkach (do przodu i do tyłu). Dzięki temu można jej używać do ładowania akumulatora, gdy używana jest praca wsteczna. Silnik reluktancyjny z przełączaniem wykazuje zachowanie odporne na błędy i dobrą reakcję dynamiczną. Do oceny pojazdu elektrycznego zasilanego przez silnik SRM wykorzystano takie wskaźniki wydajności, jak prędkość, moment obrotowy, strumienie i stan naładowania (SOC). Analiza została oparta na symulacji SRM 6/4, która została uruchomiona w programie MATLAB/Simulink.
Słowa kluczowe: napęd silnika reluktancyjnego przełączalnego (SRM), hamowanie regeneracyjne, przetwornik DC-DC, MATL