Przegląd Elektrotechniczny

Najstarsze czasopismo elektryków polskich. Ukazuje się od 1919 roku.

strona w języku polskim english page



Numer: 08/2015 Str. 171

Autorzy: Kamil Klimkowski , Mateusz Dybkowski :

Tytuł: Układ bezpośredniego sterowania momentem silnika indukcyjnego DTC-SVM odporny na uszkodzenia czujnika prędkości kątowej

Streszczenie: W artykule przedstawiono badania symulacyjne i eksperymentalne pozwalające na ocenę pracy napędu sterowanego metodą DTCSVM przy występowaniu uszkodzeń czujnika prędkości kątowej. Zaproponowano algorytm detekcji uszkodzeń czujnika inkrementalnego i opracowano kompletną strukturę napędu odpornego na uszkodzenia tego elementu. Badania symulacyjne wykonano w środowisku Matlab/Sim Power System a badania eksperymentalne przy wykorzystaniu układu szybkiego prototypowania DS1103. Zaproponowane rozwiązanie może być z powodzeniem wykorzystane w systemach FTC (Fault Tolerant Control).

Słowa kluczowe: DTC-SVM, napęd odporny na uszkodzenia, detekcja uszkodzenia, czujnik prędkości, MRAS

wstecz