Numer: 01b/2013 Str. 59
Autorzy: Hengkun Liu , Xiao Zhang , Chunhui Dai :
Tytuł: O projektowaniu sterownika lewitacji pojazdu szybkiej kolei maglev przy uwzględnieniu różnych krzywizn toru
Streszczenie: Model pojazdu pociągu maglev zmienia się dla różnych krzywizn toru, co może wpłynąć na działanie zawieszenia i ogranicza szybkość pojazdu na krzywiźnie drogi. Problemu zmiany modelu można uniknąć przez zastosowanie, do systemu lewitacjj, nieliniowej metody sterowania oraz wykorzystania , w metodzie sterowania, wyjściowych danych akceleratora i różniczki drugiego rzędu względem szczeliny. W ten sposób można wyeliminować niekorzystny efekt wniesiony przez zmianę krzywizny toru i ustabilizować działanie zawieszenia. Symulacja dowodzi słuszności zastosowanej metody.
Słowa kluczowe: Sterowanie kolei maglev, Linearyzacja ze sprzężeniem zwrotnym, Krzywizna toru, Akcelerometr