Numer: 11a/2012 Str. 8
Autorzy: Dariusz Stando , Marian Kaźmierkowski , Teresa Orłowska–Kowalska :
Tytuł: Sterowanie silnika indukcyjnego zmodyfikowaną metodą DTC-SVM w szerokim zakresie prędkości dla pojazdów trakcyjnych
Streszczenie: W artykule przedstawiono zmodyfikowaną metodę Bezpośredniej Kontroli Momentu z Modulatorem Wektorowym (DTC-SVM) umożliwiającą pracę silnika indukcyjnego w szerokim zakresie prędkości. Dodatkowo zaprezentowano metodę osłabiania strumienia pozwalającą na całkowite wykorzystanie dostępnego napięcia oraz dynamiczną generację momentu bez rezerwy napięcia. Dla przedstawionego algorytmu sterowania przeprowadzono badania symulacyjne i eksperymentalne z wykorzystaniem silnika trakcyjnego o mocy 50 kW. Zaprezentowano wybrane wyniki badań.
Słowa kluczowe: napędy pojazdów elektrycznych, sterowanie wektorowe, napędy regulowanie, praca w zakresie osłabienie strumienia.