Przegląd Elektrotechniczny

Najstarsze czasopismo elektryków polskich. Ukazuje się od 1919 roku.

strona w języku polskim english page



Numer: 01a/2012 Str. 47

Autorzy: Johannes Brombach , Torben Schroter , Arno Lucken , Detlef Schulz :

Tytuł: Optymalizacja wagi systemów zasilania samolotów poprzez zastosowanie napięcia typu +/- 270 V DC

Streszczenie: Praca dotyczy źródła zasilania w samolotach o parametrach +/-270 V DC (HVDC, high voltage DC- wysokie napięcie DC). Konwencjonalne samolotowe sieci zasilające mają napięcie zasilania o poziomie 115 V AC ze zmienną częstotliwością 360…800 Hz. Zmiana na sieć HVDC ma wiele zalet. Większe napięcie oznacza mniejszą grubość kabli. Ponadto struktura przekształtnika elektronicznego jest zoptymalizowana. Szczególnie przekształtniki w środku obciążenia są budowane jako znacznie lżejsze gdy używa się zasilania +/-270 V DC. Praca przedstawia opis elektrycznej architektury nowoczesnych małych i średnich samolotów oraz efekty źródła zasilania +/- 270 V DC w ten sposób skupiając się na architekturze przekształtników w nowoczesnych samolotach.

Słowa kluczowe: Sieci zasilające DC w samolotach, optymalizacja masy przekształtnika, optymalizacja integracji ogniw paliwowych.

wstecz