Przegląd Elektrotechniczny

Najstarsze czasopismo elektryków polskich. Ukazuje się od 1919 roku.

strona w języku polskim english page



Numer: 10/2009 Str. 267-271

Autorzy: Constantinos Sourkounis :

Tytuł: Aktywna minimalizacja zbiorczego obciążenia zespołu napędowego, poprzez elastyczne działanie prędkości dynamicznej

Streszczenie: W elektromechanicznym zespołach napędowych wiele procesów wiąże się z występowaniem obciążeń stochastycznych o wysokich amplitudach. Powoduje to przedwczesne zmęczenie materiału, wysokie obciążenia termiczne maszyny asynchronicznej i szczytowe obciążenie sieci. Opracowane nowe sterowanie, z elastycznym działaniem prędkości wirowania (SC-sterowanie), zostało przetestowane w oparciu o działanie urządzenia rozdrabniającego. To sterowanie jest w stanie tłumić szczytowe obciążenia wynikające z procesu rozdrabniania i w ten sposób zmniejszyć łączne obciążenie zespołu napędowego. Osiągnięto wyższą wydajność przy jednoczesnym zmniejszenia wahań napięcia w sieci.

Słowa kluczowe: tłumienie aktywne, sterowanie napędem, napęd elektryczny, mechatronika, napęd o prędkości elastycznej

wstecz