Numer: 10/2009 Str. 248-252
Autorzy: Maria Di Piazza , Antonella Ragusa , Gianpaulo Vitale :
Tytuł: Wejściowy filtr EMI falownika napędowego z aktywnym filtrowaniem zaburzeń wspólnych napięcia silnika
Streszczenie: Artykuł dotyczy projektu filtra EMI na wejściu napędu z silnikiem prądu przemiennego w przypadku, kiedy kompensacja emisji składowej wspólnej do silnika jest realizowana filtrem aktywnym. Analiza dotycząca jednocześnie napędu i filtra aktywnego jest dokonywana za pomocą modelu obwodu wysokoczęstotliwościowego w celu identyfikacji głównych pętli propagacji zakłóceń dla składowej wspólnej. W szczególności, emisję zaburzeń EMI do sieci oszacowano także w porównaniu z przypadkiem braku obecności filtra aktywnego. Dokładność modelu oszacowano za pomocą pomiarów eksperymentalnych. Rezultaty pokazują redukcję sieciowej CM EMI w zakresie niższych częstotliwości emisji przewodzonych, kiedy zainstalowany jest filtr aktywny. To pokazuje, że spełnienie przez napęd zgodności z wymaganiami EMC może być osiągnięte wraz z redukcją mocy wejściowego filtra EMI.
Słowa kluczowe: napędy z silnikami indukcyjnymi, interferencja elektromagnetyczna, filtry aktywne