Przegląd Elektrotechniczny

Najstarsze czasopismo elektryków polskich. Ukazuje się od 1919 roku.

strona w języku polskim english page



Numer: 10/2009 Str. 133-136

Autorzy: Maciej Kozłowski :

Tytuł: Modelowanie procesu ruchu w stanach zerwania przyczepności pojazdu szynowego

Streszczenie: Omówiono cechy charakterystyczne stanów zerwania przyczepności dla tramwajów z silnikami prądu stałego, takie jak: gwałtowne przyśpieszanie kół napędzanych, seria zanikających drgań skrętnych o znacznej amplitudzie i małej częstotliwości, zmniejszenie wartości prądu silników i odpowiednie składowe przejściowe. Przedstawiono przykładowe wyniki symulacji procesu za pomocą modelu do badań drgań skrętnych. Przedstawiono przykładowe wyniki eksperymentalnych pomiarów prądu dla warunków zerwania przyczepności w okresie rozruchu.

Słowa kluczowe: zerwanie przyczepności, model zastępczy, symulacja, eksperymentalny pomiar prądu

wstecz