Numer: 08/2009 Str. 58-61
Autorzy: Krzysztof Tomczewski :
Tytuł: Analiza strat w nowym układzie zasilania przełączalnych silników reluktancyjnych
Streszczenie: W artykule przedstawiono budowę i zasadę działania nowego układu zasilania przełączalnych silników reluktancyjnych oraz wpływ zmiany układu zasilania na parametry napędu. Nowy układ porównano z typowym układem zasilania silnika SRM bazującym na półmostkach H. Badania przeprowadzono dla układu napędowego z dwupasmowym przełączalnym silnikiem reluktancyjnym o mocy 1 kW. W artykule zamieszczono porównanie prędkości i mocy uzyskiwanych w obu układach, wraz z przybliżoną analizą strat. W rezultacie zastosowania nowego układu zasilania uzyskano znaczny wzrost mocy silnika w zakresie wysokich prędkości przy zachowaniu zbliżonej sprawności układu.
Słowa kluczowe: napęd elektryczny, przełączalny silnik reluktancyjny, układ zasilania, straty