Numer: 10/2024 Str. 273
Autorzy: Dawid Budnarowski , Łukasz Długoński , Kalina Detka , Magdalena Skotnicka :
Tytuł: Zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości w edukacji żywieniowej dzieci
Streszczenie: W pracy opisano autorską edukacyjną aplikację mobilną przeznaczoną dla dzieci wykorzystującą technologię AR. Głównym celem aplikacji jest nauczenie dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, zapoznanie ich z produktami, które mają pozytywny wpływ na organizm człowieka oraz produktami, których spożycie może skutkować poważnymi negatywnymi konsekwencjami zdrowotnymi. W celu wykazania użyteczności aplikacji przeprowadzono badanie ankietowe wśród grupy 57 dzieci w wieku 10-11 lat. Badanie polegało na przygotowaniu ankiety wejściowej i wyjściowej zawierającej 8 takich samych pytań. Uzyskane wyniki badań potwierdziły zasadność stworzenia aplikacji ponieważ zaobserwowano istotny przyrost wiedzy w zakresie zdrowego żywienia wśród badanej grupy dzieci.
Słowa kluczowe: rozszerzona rzeczywistość, otyłość, edukacja, digitalizacja, zdrowie, technologia AR