Numer: 08/2024 Str. 265
Autorzy: Mad Majid , Abu Ibrahim , Yusri Abdullah , Mohd Yahya , Suhazlan Suhaimi , Satria Abadi :
Tytuł: STEMbot: Zestaw do budowy robota oparty na oprogramowaniu typu open source jako katalizator zainteresowania edukacją STEM w szkole średniej
Streszczenie: Edukacja STEM została formalnie wprowadzona, aby zwiększyć zainteresowanie uczniów naukami ścisłymi i technologią. Aby wdrożyć integracyjną edukację STEM na różnych poziomach edukacji, zastosowano różne podejścia, strategie i narzędzia. Robot jest jednym z powszechnie stosowanych narzędzi do realizacji integracyjnej edukacji STEM, w której komponenty STEM można integrować i wdrażać przy użyciu jednej platformy. Jednakże dostępne na rynku platformy robotyczne są w większości zastrzeżone, drogie i mają bardzo ograniczone funkcje. Ponadto rozwój własnych platform robotycznych i ich działania w większości nie uwzględniają treści przedmiotów związanych ze STEM w szkole. Celem tego badania jest opracowanie zestawu robotycznego (znanego jako STEMbot) opartego na podejściu Mechatronics Design Process, uwzględniającym treści zajęć związanych ze STEM w gimnazjum w Malezji przy użyciu narzędzi programistycznych typu open source. Odkrycia pokazują, że proponowany zestaw robota STEMbot ma pozytywny wpływ na realizację integracyjnej edukacji STEM, o czym świadczą pozytywne opinie nauczycieli w szkołach.
Słowa kluczowe: robot, edukacja STEM, otwarte źródło, Gimnazjum.