Numer: 05/2024 Str. 184
Autorzy: Wittawat Poonthong , Toshifumi Yuji , Toshio Bouno , Khanchai Tunlasakun , Narong Mungkung , Somchai Arunrungrusmi , Apidat Songruk , Noritsugu Kamata , Shinichi Harada :
Tytuł: Wpływ motywacyjny na edukację zawodową Wybór kursu elektrotechniki dla Community College w Tajlandii na podstawie analizy danych z ankiety
Streszczenie: Celem niniejszego badania jest zainteresowanie wpływem motywacyjnym studentów dokonujących wyboru programów zawodowych. Chociaż różne przyczyny, w tym rodzicielskie, interpersonalne i nauczyciele szkół średnich, są zgłaszane jako czynniki determinujące wybory uczniów, istnieje niewystarczająca ilość badań, które obejmowałyby więcej szczegółów w kontekście uczelni lokalnych. Celem tej pracy było monitorowanie czynników, które wpłynęły na wybór ścieżki kariery wśród studentów kierunków elektrotechnicznych w Prasat Industrial and Community Education College w Tajlandii. Za pomocą formularzy kwestionariusza zebrano łącznie dane od 64 respondentów. Zebrane dane poddano analizie jakościowej przy użyciu platformy Pakiet Statystyczny dla Nauk Społecznych. Pojawiły się kluczowe motywacje, a mianowicie czynniki osobiste, czynniki osobiste, czynniki instytucjonalne, czynniki społeczne i czynniki dotyczące przyszłości pracy. W tym badaniu skupiono się na różnorodnych odpowiedziach studentów kierunków zawodowych na temat wyboru ścieżki kształcenia zawodowego. Wyniki sugerują, że oczekiwany sukces po ukończeniu studiów odegrał największą rolę motywacyjną w wyborach zawodowych wśród studentów kierunków zawodowych. Dodatkowo nazwano hipotezę zerową na potrzeby badania proporcji grupowych dwóch głównych warunków w zależności od płci mężczyzny i kobiety oraz różnicy wieku. Jeśli chodzi o wyniki, wartość p wyniosła ponad 0,05 we wszystkich przypadkach. Statystyka ta oznacza, że w populacji nie ma istotnej różnicy między płcią męską i żeńską, a także różnicą wieku. Dlatego uzyskane wyniki mogą stanowić zaletę dla studentów kierunków zawodowych, którzy zyskają szansę na przyszłe osiągnięcia zawodowe.
Słowa kluczowe: edukacja zawodowa, uczelnia społeczna, dane z ankiet, tajlandia.