Numer: 05/2024 Str. 8
Autorzy: Mariusz Zdanowski , Piotr Grzejszczak :
Tytuł: Stanowiska dydaktyczne w laboratorium energoelektroniki ISEP/ZEP PW – opracowanie i implementacja w procesie dydaktycznym
Streszczenie: Artykuł przedstawia wybrane zagadnienia dotyczące opracowania od podstaw i implementacji nowych stanowisk dydaktycznych w laboratorium energoelektroniki w Instytucie Sterowania i Elektroniki Przemysłowej Politechniki Warszawskiej. Opisano istotne z punku widzenia prowadzonej dydaktyki topologie przekształtników energoelektronicznych z rodziny układów prostownikowych, bezpośrednich przekształtników DC/DC, falowników oraz testerów podzespołów energoelektronicznych. Artykuł ilustrują kluczowe wyniki prac laboratoryjnych prezentujące zarówno pracę w warunkach znamionowych jak i podczas wybranych stanów awaryjnych.
Słowa kluczowe: energoelektronika, proces dydaktyczny, stanowiska laboratoryjne, przekształtniki dc-dc, falowniki.