Numer: 07/2023 Str. 124
Autorzy: Marek Przybylski :
Tytuł: Pomiary parametrów eksploatacyjnych i strat mocy silników reluktancyjnych przełaczalnych z proszkowym oraz blachowanym rdzeniem magnetycznym
Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki pomiarów eksploatacyjnych i analizę strat mocy dwóch silników reluktancyjnych przełączalnych różniących się materiałem rdzenia magnetycznego. W pierwszym przypadku jest to proszkowy kompozyt magnetyczny, natomiast w drugim krzemowe blachy eletrotechniczne. Prototypowy i komercyjny silnik do pralki automatycznej były zasilane natomiast z prototypowego sterownika. Komercyjny silnik dla niskich prędkości obrotowych osiąga większy moment i moc niż silnik prototypowy, dla wyższych odwrotnie. Sprawność silnika prototypowego jest większa niż silnika komarcyjnego dla całego zakresu prędkości obrotowych
Słowa kluczowe: silnik reluktancyjny przełączalny, kompozyt magnetycznie miękki, pomiary eksploatacyjne silników, straty mocy.