Przegląd Elektrotechniczny

Najstarsze czasopismo elektryków polskich. Ukazuje się od 1919 roku.

strona w języku polskim english page



Numer: 04/2022 Str. 36

Autorzy: Benin Pratap-C , A.Immanuel Selvakumar , S.Paul Sathiyan , Shine Let-G :

Tytuł: Minimalizacja tętnienia momentu obrotowego w napędzie silnika indukcyjnego poprzez optymalną eliminację harmonicznych

Streszczenie: Kaskadowy wielopoziomowy falownik H-Bridge (CH-MLI) jest bogaty w harmoniczne napięcia wyjściowego. Jeśli wielofazowe napięcie wyjściowe MLI jest podawane bezpośrednio jako wejście do napędzania silnika indukcyjnego, następuje duża zmiana w wydajności mocy wyjściowej silnika. Aby zredukować harmoniczne niższego rzędu w CH-MLI, w niniejszym artykule zaproponowano nową metodę selektywnej eliminacji harmonicznych. Proponowana optymalizacja entropii krzyżowej (CE) jest wdrażana w celu znalezienia optymalnego kąta przełączania CHMLI. Wyznaczone kąty przełączania są generowane przez sinusoidalną modulację szerokości impulsu w symulacji opartej na MATLAB. Wydajność 11-poziomowego CH-MLI zoptymalizowanego pod kątem CE, podłączonego do napędu silnika indukcyjnego, jest porównywana z istniejącymi metodami optymalizacji. Badane są porównania tętnienia momentu obrotowego i całkowitego zniekształcenia harmonicznego (THD). Co więcej, wyniki symulacji algorytmu optymalizacji krzyżowej entropii okazały się lepsze od innych algorytmów pod względem redukcji THD, a także zmniejszonego tętnienia momentu obrotowego. Przy użyciu techniki optymalizacji CE osiągnięto około 14,45% zmniejszenie tętnienia momentu obrotowego i 19,14% zmniejszenie THD. (Minimalizacja tętnienia momentu obrotowego w napędzie silnika indukcyjnego poprzez optymalną eliminację harmonicznych) Keywords: cascaded multilevel inverter; cross

Słowa kluczowe: przekształtnik kaskadowy, tętnienia momentu obrotowego, silnik indukcyjny

wstecz