Numer: 07/2020 Str. 59
Autorzy: Tomasz Pajchrowski , Adrian Wójcik :
Tytuł: Analiza wpływu struktury regulatorów liniowych na poziom nierównomierności prędkości silnika PMSM
Streszczenie: W pracy dokonano przeglądu struktur regulatorów PID2DOF, przedstawiono wyniki symulacyjnego procesu optymalizacji nastaw tych regulatorów dla modelu napędu bezpośredniego z silnikiem PMSM z uwzględnieniem tętnień momentu. Przeprowadzono dwie serie optymalizacji nastaw analizowanych struktur za pomocą algorytmu genetycznego: pierwszą pod kątem tłumienia nierównomierności prędkości napędu bezpośredniego wywołanych tętnieniami momentu; drugą – referencyjną – pod kątem minimalizacji kwadratu uchybu z pominięciem modelu tętnień.
Słowa kluczowe: napęd bezpośredni, silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, tętnienia momentu, PID 2DOF, algorytm genetyczny