Numer: 05/2019 Str. 18
Autorzy: Goga Cvetkovski , Lidija Petkovska , Paolo Di Barba , Maria Mognaschi , Dorota Kamińska , Anna Firych-Nowacka , Sławomir Wiak , Mihail Digalovski , Maja Celeska , Najmeh Rezaei , Marcin Lefik , Grzegorz Zwoliński , Tomasz Sapiński , Toomas Tikk , Rain Haamer , Gholamreza Anbarjafari :
Tytuł: Projekt ViMeLa: innowacyjna koncepcja nauczania mechatroniki z wykorzystaniem rzeczywistości wirtualnej
Streszczenie: W niniejszym artykule zaprezentowano projekt Wirtualnego Laboratorium Mechatroniki (ViMeLa) realizowany przez Politechnikę Łódzką, z udziałem uniwersytetów w Skopje, Pawii i Tartu. Projekt opiera się o metodę blended learning, łączącą tradycyjne metody nauczania z rzeczywistością wirtualną. W ramach projektu opracowywane są trzy różne ćwiczenia przedstawiające: budowę i zasady działania silników elektrycznych, wykorzystanie automatyki przemysłowej do sterowania procesem sortowania paczek w magazynie oraz linię do sortowania odpadów.
Słowa kluczowe: Wirtualna rzeczywistość, interaktywne środowisko VR, mechatronika, maszyny elektryczne, czujniki, aktuatory.