No/VOL: 11b/2012 Page no. 348
Authors: Krzysztof Kolano :
Title: Napęd drzwi kabinowych dźwigu osobowego z wysokowydajnym silnikiem BLDC
Abstract: Niedogodności związane ze stosowaniem bezprzekładniowych napędów drzwi kabinowych dźwigu osobowego z silnikiem indukcyjnym skłaniają konstruktorów do opracowywania układów napędowych z silnikiem BLDC. Niestety koszt silnika z magnesami trwałymi jest znacząco większy, co zniechęca inwestorów do wyboru nowoczesnych struktur napędowych. Aby wykazać opłacalność inwestycji poddano badaniom nowoopracowany napęd z silnikiem BLDC oraz dotychczas stosowany napęd z silnikiem indukcyjnym. Opracowano procedurę pomiaru zużycia energii dla tych układów napędowych w funkcji intensywności użytkowania urządzenia. Wyniki pomiarów i obliczeń zaprezentowano w niniejszym artykule.
Key words: silnik BLDC, drzwi kabinowe, zużycie energii.