No/VOL: 10/2009 Page no. 267-271
Authors: Constantinos Sourkounis :
Title: Aktywna minimalizacja zbiorczego obciążenia zespołu napędowego, poprzez elastyczne działanie prędkości dynamicznej
Abstract: W elektromechanicznym zespołach napędowych wiele procesów wiąże się z występowaniem obciążeń stochastycznych o wysokich amplitudach. Powoduje to przedwczesne zmęczenie materiału, wysokie obciążenia termiczne maszyny asynchronicznej i szczytowe obciążenie sieci. Opracowane nowe sterowanie, z elastycznym działaniem prędkości wirowania (SC-sterowanie), zostało przetestowane w oparciu o działanie urządzenia rozdrabniającego. To sterowanie jest w stanie tłumić szczytowe obciążenia wynikające z procesu rozdrabniania i w ten sposób zmniejszyć łączne obciążenie zespołu napędowego. Osiągnięto wyższą wydajność przy jednoczesnym zmniejszenia wahań napięcia w sieci.
Key words: tłumienie aktywne, sterowanie napędem, napęd elektryczny, mechatronika, napęd o prędkości elastycznej