No/VOL: 12/2008 Page no. 115-118
Authors: Dariusz Swierczyński , Marian Kaźmierkowski , Paweł Wójcik , Michał Janaszek :
Title: Zastosowanie metody Bezpośredniej Regulacji Momentu z Modulacją Wektorową dla napędów tramwajowych
Abstract: W artykule przedstawiono zastosowanie metody Bezpośredniej Regulacji Momentu z Modulacją Wektorową (ang. Direct Torque Controll with Space Vector Modulation DTC–SVM) dla napędów tramwajowych. Zastosowanie metody DTC–SVM pozwala na bezpośrednią regulację momentu, redukcję tętnień prądu i momentu, a także zmniejszenie strat łączeniowych (w porównaniu z metodą bezpośredniej regulacji momentu z tablicą łączeń ST–DTC). Ponadto, metoda DTC–SVM jest niewrażliwa na zmiany parametrów silnika, co daje jej przewagę nad metodami zorientowanymi polowo (ang. Field Oriented Control FOC). Dzięki swym właściwościom napęd tramwajowy stosujący metodę DTC–SVM spełnia wymagania stawiane nowoczesnym układom trakcyjnym. Testowano typowy silnik trakcyjny o mocy 75 kW i momencie znamionowym 260 Nm. Przedstawione zostały wyniki badań w zarówno zakresie prędkości nominalnej, jak również w obszarze osłabiania strumienia.
Key words: Napęd Trakcyjny, Osłabianie Strumienia, Bezpośrednie Sterowanie Momentem z Modulacją Wektorową (DTC–SVM)