No/VOL: 06/2008 Page no. 145-148
Authors: Krzysztof Szabat :
Title: Optymalizacja właściwości dynamicznych układu napędowego z połączeniem sprężystym
Abstract: W pracy przedstawiono zagadnienia optymalizacji właściwości dynamicznych układu napędowego z połączeniem sprężystym. Do badań wybrano kaskadową strukturę sterowania z dwoma dodatkowymi sprzężeniami zwrotnymi: od momentu skrętnego i różnicy prędkości. Wymagane właściwości układu dwumasowego przy zmianie prędkości zadanej osiągnięto przez odpowiednie rozłożenie biegunów układu zamkniętego. Eliminację wpływu momentu obciążenia na przebieg prędkości maszyny roboczej uzyskano poprzez kompensację zer transmitancji układu zamknię-tego. Rozważania teoretyczne i badania symulacyjne potwierdzono eksperymentalnie na stanowisku laboratoryjnym.
Key words: układ dwumasowy, tłumienie oscylacji, optymalizacja, eliminacja zakłóceń