No/VOL: 08/2024 Page no. 201
Authors: Shaik Begam , Loveswara Burthi , Shobha Depuru :
Title: Symulacja i implementacja sprzętowa nowatorskiego sterownika w zastosowaniach pojazdów elektrycznych w celu poprawy wydajności systemu
Abstract: Techniki sterowania były niezbędne do wykorzystania przetwornic w celu uzyskania pożądanej mocy i wydajności w układach napędowych pojazdów elektrycznych. Aby uzyskać szybszą reakcję na stany przejściowe niż w przypadku innych istniejących sterowników, zastosowano nowatorski konwerter podwyższający DC-DC sterownika z adaptacyjnymi regułami Neuro-Fuzzy który zasila symulację BLDCM (brush less direct current motor) oraz sprzęt zaprojektowany tak, aby był solidny i zapewniał stałą reakcję w napędzie elektrycznym pojazdów elektrycznych, a w ramach tej pracy przeprowadzono również implementację sprzętu. MOSFET (tranzystor z efektem metalowo-tlenkowopółprzewodnikowym) zastosowany w proponowanym sterowniku działa jak przełącznik określający tryb pracy. Analizę wydajności proponowanych sterowników przeprowadzono z uwzględnieniem napięcia wyjściowego, komponentów i liczby zastosowanych przełączników, momentu elektromagnetycznego, niezawodności i kosztu systemu. Napięcie wyjściowe przetwornicy jest kontrolowane przez proponowany sterownik ANF-SM w zależności od wymaganej prędkości w EV. Zgodnie z wynikami symulacji i wynikami przebiegów implementacji sprzętu, z wyników symulacji i implementacji sprzętu wynika, że proponowany sterownik działa dobrze z wejściem i przy różnych warunkach obciążenia w porównaniu z innymi tradycyjnymi sterownikami. W analizie porównawczej zaproponowany nieliniowy konwerter podwyższający okazał się lepszy od innych istniejących sterowników. Można stwierdzić, że w przypadku elektrycznego napędu pojazdów elektrycznych bardziej odpowiednie było sterowanie nieliniowe za pomocą przetwornic podwyższających napięcie DC-DC zasilanych silnikiem BLDC.
Key words: Pełnomostkowy konwerter podwyższający DC-DC, silnik PMBLDCM, kontroler ANF-SMC, przełącznik MOSFET,: