Przegląd Elektrotechniczny
tttt/div>

Oldest magazine of Polish electrician. It appears since 1919.

strona w języku polskim english page



No/VOL: 08/2023 Page no. 80

Authors: Feby Pamuji , Muhammad Dhiaulhaq , Rony-Seto Wibowo , Mohamad Faurahmansyah , Suwito Suwito , Eka Iskandar , Mohammad Effendi , Bambang Sudarmanta , Brilliant Syafii , Nurvita Arumsari , Fauzun Fauzun :

Title: Projekt systemu zarządzania energią dla hybrydowego i inteligentnego pociągu lekkiego

Abstract: Pociągi elektryczne to transport masowy, który rozwija się bardzo szybko wraz z rozwojem technologicznym i zgodnie z potrzebą mobilności ze strony nowoczesnego społeczeństwa. Obecnie pojazdy napędzane energią elektryczną są rozwiązaniem ograniczającym emisje do środowiska. Pociągi elektryczne na ogół wykorzystują źródło energii elektrycznej pochodzącej z sieci elektrycznej, która jest następnie kierowana wzdłuż torów kolejowych przez system zwany siecią trakcyjną. Ograniczona infrastruktura i elektryczna sieć kolejowa stanowią problem w systemie kolei elektrycznych w Indonezji. Dlatego konieczne jest posiadanie hybrydowego systemu trakcyjnego sprzężonego z magazynowaniem energii, aby zaspokoić potrzeby pociągów elektrycznych na niezelektryfikowanych liniach kolejowych. Hybrydowy system trakcji ma koncepcję łączenia więcej niż jednego źródła energii elektrycznej jako źródła energii trakcyjnej z silnika napędowego pociągu elektrycznego, który ma być eksploatowany. Prowadzone będą badania nad projektowaniem i symulacją pociągów elektrycznych z generatorem hybrydowym układu trakcyjnego w oleju napędowym, ogniwami paliwowymi i bateriami jako źródłem energii elektrycznej. Przy zastosowaniu kilku źródeł energii wystąpią różnice w charakterystyce każdego rodzaju elementu wytwarzającego energię elektryczną w systemie, system ten wymaga systemu zarządzania energią (EMS). Na podstawie wyników analizy można stwierdzić, że EMS może regulować rozdział mocy, dokonując zmian w cyklu pracy układu sterowania EMS. Za pomocą EMS można regulować moc wyjściową w oparciu o zapotrzebowanie na przenoszone obciążenie. Sterowanie EMS może również regulować proces ładowania i dostarczania energii do akumulatora poprzez sterowanie dwukierunkową przetwornicą na źródle akumulatora.

Key words: pociąg elektryczny hybrydowt, zarządzanie energią

wstecz