No/VOL: 10/2022 Page no. 280
Authors: Paweł Pawłowski , Adam Dąbrowski , Agnieszka Stankiewicz , Karol Piniarski :
Title: Nauczanie podstaw elektroniki w trybach zdalnym i hybrydowym
Abstract: W artykule zaprezentowano kurs Podstawy Elektroniki opracowany dla kierunku Automatyka i Robotyka oraz sposób jego realizacji w trybach nauczania zdalnym i hybrydowym. Opisano zmiany wprowadzone przez autorów w ramach wykładów i laboratoriów, a także wykorzystane narzędzia wspomagające pracą zdalną. Dodatkowo zestawiono kilkuletnie wyniki ocen przedmiotu ze strony studentów i rezultaty egzaminacyjne, porównując trzy tryby nauczania: stacjonarny, zdalny i hybrydowy. Wyniki wskazują, że odpowiednia adaptacja i wykorzystanie nowoczesnych możliwości narzędzi wspomagających nauką samodzielną przynoszą pozytywne efekty, a nauczanie zdalne nie musi oznaczać pogorszenia efektów uczenia się.
Key words: podstawy elektroniki, automatyka, robotyka, studia inżynierskie, nauczanie zdalne.