No/VOL: 10/2022 Page no. 253
Authors: Maciej Sibiński , Grażyna Budzińska :
Title: European Project Semester – Model Interdyscyplinarnej Edukacji w Elektronice
Abstract: Przedstawiony artykuł prezentuje koncepcję, główne założenia oraz efekty i wnioski z wieloletniej realizacji Europejskiego Projektu Semestralnego jako formy edukacji w Politechnice Łódzkiej. Prezentowana analiza dotyczy zarówno aspektów technicznych i wartości merytorycznej oraz osiąganych efektów kształcenia z zakresu elektroniki jak również zagadnień z zakresu interakcji w interdyscyplinarnej, międzynarodowej grupie projektowej. Poniższą analizę przeprowadzono na podstawie siedmioletnich doświadczeń z realizacji zajęć ze strony opiekuna naukowego z dziedziny elektroniki oraz na bazie wieloletnich doświadczeń opiekuna projektu w zakresie organizacyjnym, uzupełnionych analizą statystyczną raportów, ankiet ewaluacyjnych i innych form oceny i monitoringu prac studenckich. Podkreślono pozytywne efekty kształcenia opisywana formą w zakresie elektroniki oraz interdyscyplinarnego rozwoju studenta.
Key words: kształcenie międzynarodowe, nauczanie projektowe, European Project Semester, edukacja interdyscyplinarna.